יום חמישי, 17 בינואר 2013

מטרות הבלוג

שלום רב לקוראים, בלוג זה נוצר כפלטפורמה לפרסום כתבים (פוסטים קוראים לזה בימינו,אוקיי, נתרגל) פרי עיטי (תחת שם העט kahanist commando) וייתכן בהחלט שאוסיף עוד כותבים אורחים\קבועים לבלוג , בנושאים יהדות, מדע, היסטוריה, ואקטואליה וכמובן עיון בחפיפה בין התחומים

עד שאכתוב פוסטים חדשים,בנתיים העליתי פוסט שהתפרסם באתר נשמה יהודית שמאז הספיק לרדת מעל דפי האינטרנט(אך נקווה שיחזור מתישהו) "מי מפחד מתאורית האבולוציה" (, והערה חשובה לי בקשר אליו , רשימת המקורות והערות בסוף - הם מקורות לעיון בנושא , והערות על הכתוב. הפוסט לא נכתב במבנה של מאמר מדעי,אלא לקהל הרחב ולא רציתי להכביד ביותר מדי פרטים מפאת אורכו, אם מישהו מבקש מקור כלשהו לנאמר בעניין כלשהו בפוסט הזה,הוא מוזמן לבקש.)

יעדים מרכזיים של הפוסטים:
1. ניגוח תפיסות נטורליסטיות ואתאיסטיות המנסות לנכס לעצמן את המדע, והחזרת התפיסה המדעית לתפקידה המקורי, כלי להבנת עולמנו, כלי לכימות המידע הנצפה לרמה שבה יהיה לו משמעות עבורנו , להבדיל מקופסת קסמים שבה פתרונות לכל הבעיות ברומו של עולם, כאשר השיטה המדעית בימינו איננה מסוגלת מעצם אופיה לגעת באותם תחומים שיתנו תשובות באותם העניינים,ובתוכם העניין המרכזי שנטורליסטים מנסים להתנגח בו... אלוקים ,קונספט הבריאה, וכדומה. (1)
2. עיון תורני
3.לעיין באירועים דרך מסדרונות הזמן, בפיתוחים ומידע חדש,בחינת אירועי העולם בעינים יהודיות, לראות אם אפשר להפיק דברים חדשים,אם יש לקח לזמננו ,ובגדול,לעיין בנבכי הזמן,במבט מסוקרן,ובמבט יהודי.
4. לא מעט פעמים אני מוצא את עצמי מעיין בנתונים\פרשנות מחקריים ומהרהר, ייתכן בהחלט שפוסטים מסוימים יוקדשו לעיון מחודש בממצא או נתונים כלשהם.

כיצד צריך להסתכל על האובייקטיביות\סובייקטיביות של פוסט :
הדברים שאני כותב כאן מייצגים את דעתי האישית. אם חלילה נפלה טעות בדברי בציטוט או תיאור אובייקטיבי של דבר מסוים,או נתינת מקור, אתם מוזמנים להעיר(רק קחו בחשבון שזה שמישהו סובר שדבר מסוים הוא טעות, לא בהכרח הופך את זה לטעות) ואינני אלא בן אדם.  מגמתי כאן, היא לעסוק בין השאר בנושאים שבאופן טבעי עלולים לעורר מחלוקת בין ציבורים שונים, אך הכוונות טובות,לצורך בירור העניין,לצורך הבעת עמדה מבוססת, ולא סתם לנגח. מגמתי היא להראות בין השאר שהיהדות ממש לא חסרת יכולת מול גורמים שמנסים לקעקע את אמינותה ,ולכן באופן טבעי יהיו אנשים ממחנות אנטי למיניהם שינסו לחפש דברים שלא מצד הטיעון אלא מצד הטוען\מחנהו\וכדומה דברים שחוטאים בכשלי אי-רלוונטיות. כדי לנגח ללא צורך ('אתם הדתיים שטופי מח', 'אתם הבריאתנים משתמשים בפסוודו מדע'( הקיטלוג של כל מי שמאמין בבריאה ביחד עם פנדמנטליסטים נוצריים והדעות הספציפיות שהם מביעים בנושא הוא לא שונה במהות מקיטלוג כל האתאיסטים עם סטאלין רק כי גם הוא אתאיסט)   ויאדה יאדה כן אלו וכן אלו כשלי אד הומינם ואחרים) כל אחד רשאי להגיב ,אך יהיה ביקורת כדי למנוע תגובות לא ענייניות, אני אשמח לדיון רציני, אך המתדיין צריך להיות רציני גם כן. אם הקורא מעוניין לבקר את דברי - ומעוניין בדיון - הדבר הראשון שעליו לעשות זה להתייחס לגוף הטיעון.



-------
(1) - מכיוון שהמדע יכול לעסוק רק בכמות סיטונאית של תופעות כדי לבחון על ידם פרדקציות שיאששו את השערות החוקרים(אירוע חד פעמי,לא יכול ללמד אותנו כלום,לא בניסוי,לא בתצפית, על פי השיטה המדעית,רק בחינה מדוקדקת של תופעה יכולה להניב מידע אינדוקטיבי לגביה(עם כל הזהירות הנדרשת מול מסקנה אינדוקטיבית) , ואירועים שעל ידם אפשר ללמוד משהו על עניינים אלו - בדר"כ קשורים אך ורק לאירועים חד פעמיים, ללא הישנות התופעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה